duminică, 26 septembrie 2010

De ce citim blogurile locale?

Stau și mă gândesc la ce anume subiecte despre vin au relevanță pentru audiența blogosferei locale. Evident, mă refer acum la evaluările de vinuri, nu de articole despre ABC-ul vinului, al degustării sau despre evenimentele mondene.

Judecând după interesul pe care-l acord eu, cel puțin, anumitor articole de pe blogurile citite frecvent, tind să extrapolez și să afirm că maximum de interes se centrează pe vinurile care pot fi găsite pe piața locală, cea accesibilă publicului cititor. De acord, poate fi interesant să citești despre te miri ce raritate de vin pe care cineva a degustat-o prin mila lui Allah sau despre vinurile încercate prin călătorii. Astfel de articole pot fi folosite cel mult drept referințe pentru cazurile în care vei ajunge și tu, cititorul, pe acele meleaguri.

În rest, poate fi ceva curiozitate, însă nimic prea folositor. Dacă ar fi fost altfel, am fi citit doar revistele și blogurile de vin americane, care abundă în adevăratul sens al cuvântului și au o calitate destul de ridicată. Dar ce relevanță au, oare, acele bloguri, care scriu numai despre vinuri disponibile pe piața americană? Citești un articol, două, nouă, apoi încet-încet o lași mai moale și cauți ceva mai relevant pentru tine. Așa-i?

Să fie, oare, și limba în care sunt redactate articolele de pe blogurile locale un element cel puțin la fel de important? Poate. Însă convingerea mea este că un blog local aduce valoare comunității căreia i se adresează prin abordarea subiectelor de interes pentru respectiva comunitate. Iar asta înseamnă vinuri locale.

2 comments:

wine and knives spunea...

as adauga blogurile locale de vin, la rationamentul tau.

eu citesc bloguri de bucatarie din toata lumea si bloguri de vin de pe la noi.

de ce de la noi? pentru ca e mare sansa sa gasesc si eu vinurile pe care le-ai baut tu si viceversa.

Mihnea Mironescu spunea...

Exact la aceste bloguri m-am referit, dar exprimarea, vai!, a lasat mult de dorit :-)

Sa stii ca si blogurile de mancare straine erau pana nu demult destul de exotice prin ingredientele de care faceau parada si pe care greuceanu le gaseai pe la noi. Acum e mai ok.

Blog Widget by LinkWithin