joi, 4 iunie 2009

Degustare de grup la Ginger: Merlot

Ne-am reunit din nou pe data de 3 iunie în locaţia devenită deja tradiţională - restaurantul Ginger - pentru a încerca să desluşim un alt soi de bază: Merlot. De astă dată am renunţat la patriotisme şi am permis şi unui vin Neozeelandez să-şi iţească dopul alături de celelalte 5 sticle locale.

Ce mi-a plăcut în mod deosebit a fost echilibrul între vinurile degustate, spre deosebire de chardonnay-urile şi cabernet-urile încercate dăţile trecute, când se dădeau lupte mari între noi ca să mai "studiem" puţin la încheierea degustării cele 1 sau 2 vinuri care plăcuseră tuturor :-) Acum a rămas destul ca să putem gusta în voie fiecare vin în parte.

Vinurile au variat ca preţ între 38 şi 69 de lei, iar ca recolte între 2005 şi 2007. Degustarea s-a făcut de la nou la vechi şi de la conţinut mic spre mare de alcool. Dar să vedem participanţii, în ordinea degustării:
  • La Cetate Merlot 2007 / Oprişor / 13.5%. Un vin deschis şi sincer, fără multe subtilităţi, cu nas foarte puternic de cireşe roşii şi negre, cu note de piele şi vanilie ce se regăsesc în gust şi în finalul lung. Structură bună, tanini moi şi catifelaţi. Un vin excelent pentru gastronomie şi nu numai. 40 de lei.
  • Rotenberg Merlot 2006 / Valea Oancei, Ceptura, Dealu Mare / 12.9%. Un vin nefiltrat, pe care l-am decantat şi l-am aerat mai bine de 15 minute după recomandările de pe etichetă, dar care nu a arătat caracterul pe care îl aşteptam de la un vin nefiltrat. Cu arome puternice de prune uscate şi cafea, ce nu se regăsesc în gust sau pe finalul mediu spre lung, cu tanini poate puţin prea fermi pentru un Merlot, vinul este destul de plăcut totuşi şi evoluează interesant în pahar şi în decantor. Deşi la cei 69 de lei parcă ai aştepta mai mult de la el.
  • Cherry Tree Hill Merlot 2006 / Dealu Mare / 13.5%. Un alt vin cu arome puternice de fructe (vişine) şi cafea, cu un gust cu note de prune şi piele, condimentat, cu tanini puternici dar bine integraţi, puţin amărui pe final însă nu neplăcut. Final mai firav ce dezamăgeşte la cei 65 de lei cât face o sticlă.
  • Prince Stirbey Merlot 2006 / Drăgăşani / 14%. Şi de data asta vinurile de la Stirbey şi-au dovedit valoarea şi au încântat audienţa. Nas destul de reţinut dar fin de prune cu note de piele, gust excelent, frucuos, note de dulci şi de piele ce se regăsesc în finalul mediu spre lung. Aciditate bună. 50 de lei.
  • Montana Merlot Reserve 2005 / Marlborough / 13%. Acest vin din Noua Zeelandă s-a dovedit a fi un vin nu foarte sofisticat, deschis, poate puţin exagerat de baricat, însă un vin plăcut de gastronomie. Nas puternic de fructe, note de baric (vanilie şi afumat), tanini catifelaţi, gust fructuos cu tente dulci, puţin condimentat şi pe final. La cei 38 de lei a fost cel mai ieftin dintre merlot-urile degustate, însă nu a dezamăgit.
La final gazda noastră, Cezar Filip de la Ginger, ne-a delectat cu un muşchi de vacă preparat ca la carte şi servit cu trufe negre şi cu o garnitură delicioasă de ciuperci în sos de castane alături de cartofi cu cucuma, care au mers destul de bine cu merlot-urile care mie mi-au plăcut cel mai mult dintre toate: Stirbey şi La Cetate.

Data viitoare: Sauvignon Blanc.

5 comments:

Allegro spunea...

Salut... :) Numele meu este Irina si iti citesc blogul... Sunt pasionata de viticultura si vinuri, am lucrat 6 ani in banci iar anul trecut am decis sa renunt si sa devin producator de vin, asa ca acum sunt studenta la horticultura. Din pacate nu am nici o cunostinta interesata de acelasi domeniu ca si mine, iar pt ca tu tot obisnuiesti sa faci degustari cu sotia si prietenii, ma gandesc ca poate incercam sa ne cunoastem un pic? ID-ul meu de messenger este renamailro iar nr de tel 0727526864, locuiesc in drumul taberei si am 27 ani. Sper sa imi raspunzi... O zi placuta in continuare!

Mihnea Mironescu spunea...

Bună şi scuze pentru întârziere, mari probleme cu ADSL-ul, fie-i cenuşa uşoară ;-)

Sigur că ne putem cunoaşte, cred că cel mai bine ar fi să ni te alături la următoarea degustare de la restaurantul Ginger. Aşa ne putem cunoaşte cu toţii. Am să vorbesc şi cu ceilalţi din grup şi revin!

Mihnea

Allegro spunea...

Ok :) As veni cu placere, dar poti te rog sa ma anunti printr-un mail sau un tel cand va mai intalniti? Sper sa pastram legatura :)

Berbecutio spunea...

65 de lei in 2009?!?!?!
Astia-s nebuni!
L-am luat cu 10 lei saptamana trecuta si pare foarte in regula. Abia l-am desfacut.

Mihnea Mironescu spunea...

Ai dreptate, foarte scump a fost. Chiar nu stiu ce-o fi fost in mintea noastra sa dam atatia bani pe el.

Blog Widget by LinkWithin