luni, 25 octombrie 2010

Negru de Purcari 2003

Recunosc deschis că este primul vin moldovenesc pe care îl gust, deși am tot văzut de ceva vreme produse din gama celor de la Purcari. Pe acesta l-am primit cadou în vară de ziua mea și a așteptat liniștit în europivniță până astă-seară, când Allah mi-a sugerat să trec peste stereotipul cu vinurile moldovenești și să-l încerc.

Și încercatu-l-am. Înghițitură după înghițitură. Pahar după pahar. Fără mâncare. Cu cașcavaluri. Cu parmezan. Fără mâncare.

Tot ce pot să spun e că m-a surprins foarte plăcut. În ciuda textului de pe contraetichetă, care prevestește un monstru ultrabaricat (3 ani de baric franțuzesc!), vinul este surprinzător de elegant, cu un nas mediu, mai reținut, deși plin de fructe de pădure, ceva prune coapte/gem, note florale (de violete?) ce se continuă în gustul foarte plăcut, fin, echilibrat, cu tanini deja șlefuiți, aciditate încă bună și ceva note de lemn bine integrate. Finalul lung păstrează fructe, lemn și o plăcută impresie că încă n-ai înțeles nimic din acest vin și, deci, se cere o altă gură.

Negrul de Purcari, actualmente la ediția 2003, este un cupaj produs din Cabernet Sauvignon 70%, Saperavi (un soi georgian folosit pentru culoare) 20% și Rară Neagră (pentru corp) 10%.

Prețul pare ceva cam ridicat din ce am găsit pe net, se învârte pe la 85-95 de lei.

4 comments:

George Mitea spunea...

Am si eu o sticla la care ma uit de multa vreme:) 80 de lei e cam multisor, dar ma bucur ca din ce vad este un vin ok. Si cred ca rara neagra aka babeasca neagra e pt. aciditate, nu pentru corp, doar daca tu intelegi altceva prin corp.

alibus spunea...

Eu am baut Rosu (si ala parca un cupaj mai ciudatel pentru zona din care provine, desi cu atat de ciudatel ca Negru, ceva cu Malbec parca) si mi-a placut.

Bogdan Bocse spunea...

Eu i-am descoperit pe cei de la Purcari in urma cu vreo 3-4 ani si m-au impresionat placut atunci cu un Cabernet Sauvignon. De cumparat ii gasesti in Metro si Carrefour si mi se pare ca si in Real. Au investit destul de mult in imagine si in enoturism (www.purcari.md) si la cum arata Crama ma tenteaza o excursie peste Prut.

Mihnea Mironescu spunea...

George, ai dreptate, am facut o eroare in text: Saperavi este adaugat pentru aroma si extract, pe cand Rara Neagra este doar pentru culoare. Cel putin asa spun cei de la Purcari la ei pe site.

Alin, stiu ca ti-a placut Rosu de Purcari, m-am uitat la tine de blog in speranta ca gasesc o recenzie de Negru! Imi aminteam eu ceva, dar de fapt era altceva :-)

Bogdan, e adevarat ca Purcari a investit masiv, poate de asta si preturile lor s-au ridicat atat, nu-i asa? :D Dar crama sigur merita vizitata, daca n-ar fi atat de departe...

Blog Widget by LinkWithin