luni, 31 august 2009

Novac 2006 de la Prince Stirbey

Îmi rămăsesem dator cu o menţiune a unuia dintre vinurile dragi mie, Novac 2006 de la Prince Stirbey. M-am bucurat de suficiente sticle de Novac până acum, dar de fiecare dată m-am lăsat cuprins de superba culoare roşie cu reflexii rubinii, claritatea de cristal, de nasul plăcut de fructe roşii de copac (vişine, cireşe), de notele reţinute de vanilie şi de lemn ce rămân cu tine destul de mult timp după ce vinul a devenit parte din tine. Gustul este proaspăt, cu fructuozitate plăcută, nuanţe de vanilie, tanini blânzi şi aciditate numai bune de a fi asortate cu preparate de carne uşoară. Eu am băut foarte puţine sticle la masă, preferând să mă delectez doar cu vinul. Pentru că ai cu ce.

Gata, mi-am luat un cataroi de pe suflet! (ştiu, nu am făcut nicio poză! oof)

Părerea lor: "Fratele mai mare al “Negrului de Drăgăşani“, deşi născut şi crescut în aceeaşi regiune, dezvoltă o personalitate complet proprie. Acest vin răsfaţă simţurile cu o culoare roşu-rubinie intensă, un buchet de fructe şi arome picante de afine, ienupăr, piper negru, ciocolată neagră şi cuişoară.

Flatează cerul gurii cu căldura sa, corpul consistent, taninul perfect integrat, aciditatea fină şi o finisare lungă. Vinul este aidoma regiunii în care s-a născut: sălbatic, răsfăţând simţurile."

Blog Widget by LinkWithin