marți, 4 noiembrie 2008

Vidarea sticlelor cu vin: merită sau pierdem vremea?

Am scris într-un post străvechi despre cât de mândru eram că mi-am luat măreţul dispozitiv de vidare de la VacuVin. Ca să fiu sincer şi-a făcut treaba, chiar dacă între timp am învăţat the hard way că nu toate vinurile se pretează a fi păstrate şi resuscitate ambulatoriu cu un astfel de device. Una peste alta ventuza magică a reuşit să păstreze relativ nealterată aroma vinurilor în jur de 1-3 zile, după care intrăm pe teren minat. La 4 zile shiraz-ul The Hedonist după care mă-nnebunesc nu mai era decât o zeamă taninoasă şi un pic astringentă în locul bogăţiei de arome cu care ne-a obişnuit. Eh...

Am mai primit cadou între timp un altfel de dispozitiv de vidare cu pompa de vid făcând corp comun cu dopul (am să-i fac o poză în curând). Acesta este vechiul sistem de vidare, care nu te atenţionează sonor la instaurarea vidului, tu dând la pompă sârguincios până te plicitiseşti sau până faci un infarct de efort - oricare survine mai întâi. Vidul creat de acest dop este ceva mai slab decât pompa de la VacuVin, în plus mai având dezavantajul că înnalţă sticla şi mai mult, facând-o dificil de păstrat în frigider în poziţie verticală.

Cea mai nouă achiziţie făcută este pompa de vid electrică de la Zepter, care suge şi mama lui de aer din sticlă - evident folosind dopurile profesionale tot de la Zepter. Am să vă ţin la 220V cu rezultatele. Cred că cel mai corect ar fi un test comparativ între cele 2 dopuri pe acelaşi vin. Mda, mersi de idee, aşa am să fac!

În concluzie (temporară, se poate schimba după realizarea testului de mai sus): merită un astfel de dispozitiv de vidare, mai ales dacă te arde buza să desfaci un vin bun şi nu ai cu cine-l săvârşi din prima, şi nici un eşti mare carmolist de fel. Nu uita să umezeşti dopul înainte de a-l fixa în sticlă şi nu uita să pui sticla înapoi la rece (frigider sau pivniţă)!
Blog Widget by LinkWithin