vineri, 17 iulie 2009

Degustarea de joi de la Cafeneaua de Presă (şi) cu Agricola Stirbey

La a doua mea participare la degustarea de joi organizată la Cafeneaua de Presă de Vinul.ro, Vinexpert şi diverşi producători ne-am întâlnit cu vinurile produse de Agricola Stirbey şi prezentate chiar de vinificatorul acestora, Oliver Bauer. De asemenea, Cramele Halewood, prin brand managerul lor, somelierul Alfred Binder, au prezentat 2 importuri şi Cabernet Sauvignonul lor 2006 din gama Hyperion. Degustarea a fost deschisă de Cătălin Păduraru, care a punctat de-a lungul după-amiezii aspecte interesante despre vinurile degustate şi contextul actual al acestora în piaţa locală.

Deşi nu s-a bucurat de aceeaşi abundenţă de participanţi ca evenimentul anterior, vinurile au fost în mare parte foarte bune, organizarea de asemenea, iar prezenţa lui Oliver Bauer şi a lui Cătălin Păduraru au adus un apreciat plus de valoare.

M-am reîntâlnit cu mare plăcere cu Cabernet Sauvignonul celor de la Halewood, primisem o sticlă la participarea la evenimentul Riedel de acum câteva luni. Deşi vinul nu a fost aerat înainte de a fi servit, aşa cum am facut-o eu cu sticla amintită, vinul a fost la înălţime, cu un nas nemaipomenit, ce mi-a amintit de Enira, cupajul produs de un enolog francez în Bulgaria. Vinul este încă tânăr şi plin de forţă, iar Alfred Binder ne-a spus că provine din viţe de vie încă tinere.

Stirbey ne-a impresionat cu noul Sauvignon Blanc Vitis Vetus 2008, care a ţinut să ocupe un loc în memoria noastră olfactivă printr-un final superb (în ciuda nasului ceva mai reţinut), apoi a continuat cu o Fetească Regală Genius Loci 2006, pe care mă bucur c-am avut ocazia s-o cunosc (după cum poate ştiţi, vinurile din gama Genius Loci se pot degusta şi achiziţiona numai la locul faptei, adică la crama unde sunt produse, Drăgăşani).

După un Novac 2006, pe care l-am salutat ca pe un vechi prieten alături de Radu Rizea - un alt fan declarat al acestui vin - Oliver Bauer ne-a pus alături pentru comparaţie două ediţii ale Merlot-ului său, cel din excelentul an 2004 şi cel din mai obişnuitul 2006. Chiar dacă Oliver Bauer ne-a spus că vinul din 2004 este aproape închis, pe mine m-a impresionat profund, şi nu am fost singurul căzut în admiraţie.

În concluzie, din nou vinuri de excepţie, într-un ambient plăcut, relaxat şi informal, alături de oamenii care au creat parte din vinurile degustate. Vă puteţi imagina un sfârşit de zi mai plăcut?
Blog Widget by LinkWithin