miercuri, 27 ianuarie 2010

Dorm viile, dorm sub nea

Cei de la Stirbey mi-au făcut o surpriză foarte plăcută azi, când la Bucureşti este foarte frig şi cam întunecat, trimiţându-mi o scrisoare despre ce mai fac viile lor şi vinurile lor. Priveliştile sunt magnifice! Dar să-l lăsăm pe Jakob Kripp, proprietarul Agricolei Stirbey, să povestească (mulţumiri Ralucăi Bauer pentru amabilitatea de a permite reproducerea scrisorii aici):

"Scrisoare din Crama Stirbey

Astăzi m-am plimbat prin viile de pe Dealul Olt, în aerul rece şi curat, prin razele cristaline ale soarelui de iarnă. Butucii în vie dorm sub o plapumă albă cu pete roşii de măceşe, şi se recrează după naşterea strugurilor din toamna trecută, pregătindu-se pentru următoarea generaţie de copii.

În cramă se liniştesc şi se limpezesc vinurile după fermentaţie. Frigul de iarnă depune tartraţi cristalizaţi din vin la fundul vaselor.


Ieri am degustat din aceste vase generaţia 2009: caracterele sunt deja diferenţiabile şi reflectă genele soiurilor – prospeţimea Crâmpoşiei, buchetul intens de Tămâioasă, gustul dens şi lung al Sauvignon-ului Blanc. Mai trebuie câteva săptămâni, şi vor fi ajuns la maturitate de îmbuteliere şi de călătorie spre iubitorii băuturilor dionisiace.


În seara aceasta mă voi încălzi cu un vin mai matur – un Cabernet Sauvignon din recolta 2006, cu buchet fructuos, structură elegantă şi caracter dezvoltat – mai ales după două ore în carafă. Las unei alte sticle şansa să mai dezvolte potenţialul ei de învechire...
"


Textul reflectă pe deplin atmosfera de pace şi linişte de pe lângă crama Stirbey, acolo unde totul pare mai frumos, mai simplu, mai domol. Acolo unde mi-aş dori şi eu să fiu acum în locul Bucureştiului geros şi mohorât. Dar pentru că asta nu este posibil, voi încerca să-i ţin companie Dlui Kripp deseară printr-un pahar de Cabernet Sauvignon 2006 de la Stirbey. Noroc!
Blog Widget by LinkWithin