M-am întrebat acum ceva vreme de ce le pasă producătorilor sau vânzătorilor de vin de bloggerii de vin? Ce arme sau atuuri au aceștia de trezesc interesul profesioniștilor?
Haideți să vedem ce anume face ca un blogger de vin să fie de (oarece) interes pentru un producător de vin:
- Își strigă părerea în gura mare și public, atingând potențial o audiență destul de largă. Dacă este un blogger de succes, audiențele sunt semnificative. Deși nu este nevoie neapărat de asta, dat fiind că mesajul rămâne publicat și poate fi receptat multă vreme după aceasta.
- Este o persoană dezinteresată, care spune ce gândește cu mai multă sau mai puțină diplomație. Unii pot fi chiar crud de sinceri, și combinat cu punctul 1 poate constitui o problemă sau o oportunitate de PR pentru un producător.
- Este un pasionat de vin și de lumea vinului. Altfel de ce și-ar irosi timpul meditând pe această temă și informându-se continuu pe acest subiect? Sau banii cumpărând într-una vinuri?
- Știe să deguste un vin. Nu avem aici de-a face cu marea masă a amestecătorilor de vin cu apă bulbucată, ci de un individ ce are măcar cunoștințele și tehnicile de bază pentru a aprecia un vin. Asta nu-l face un specialist sau un profesionist, însă niciun producător nu-și lansează vreun vin țintind exclusiv profesioniștii din branșă, corect?
- Punctele 3 și 4 îl transformă mai devreme sau mai târziu într-o persoană care influențează opiniile despre vin ale celor din jurul său. Asta e valabil pentru orice subiect în care cineva este cunoscător și pasionat.
Punctul 4 poate fi completat cu 4a. Știe să aleagă un vin. Mă refer aici la faptul că un pasionat de vin află destul de repede că vinul este ceva perisabil și că trebuie stocat în anumite condiții. După ce a luat suficiente țepe plătind bani grei pe vinuri ce au făcut imediat cunoștință cu chiuveta din bucătărie, el a învățat cum și mai ales de unde trebuie cumpărat un vin. Iar asta elimină din start eschivele producătorilor de genul vinul ăsta precis era greșit păstrat, sau era servit la temperatura greșită etc., etc., etc.
Cei mai mulți bloggeri sunt doar pasionați de vin și nu mari specialiști. Și articolele scrise pe net de aceștia țintesc sau sunt țintite de alți pasionați de vin ca și ei. Și cine spune că audiența unui producător de vinuri de calitate nu este formată tocmai din astfel de indivizi?
0 comments:
Trimiteți un comentariu