marți, 1 septembrie 2009

Enira Reserva 2006 - un demon de vin!

Nici nu s-au împlinit două săptămâni de când am vârât satisfăcut două sticle de Enira Reserva 2006 în frigiderul de vin, și iată că tocmai ce-am destupat ultima sticlă. Și chiar nu-mi pare rău! Prima sticlă a rezistat eroic pe parcursul celor 5 zile în care am devorat-o - evident cu vidare și păstrare la frigider - ultimul pahar fiind la fel de interesant ca și primul.

Sunt vinuri pe care îmi doresc să le păstrez, să le las un răgaz în care să crească și să-mi arate visul creatorului lor. Of, mi-aș dori să pot lăsa mai multe în pace, dar vai! cu unele nu reușesc deloc! Îmi șoptesc tot felul de cuvinte prin ușa de la frigider, mă cheamă, mă obsedează, până-ntr-o zi când nu mai rezist și pun mâna pe tirbușon.

Asta s-a întâmplat și cu Enira aici de față. Am carafat vinul 45 de minute, apoi l-am turnat în pahar, de unde mi-a surâs cu reflexii rubinii și veșminte de catifea bordeau. Am aplecat nasul spre pahar unde am fost asaltat de fructe roșii (cireșe, coacăze, smeură) și negre (mure), cu aluzii de vanilie și ciocolată. Surprins am luat o gură de vin și totul a căpătat sens, într-o voluptate de fructe și tanini catifelați, un final prelung cu note fine de baric și de ciocolată amăruie. Servit rece, vinul îți arată fața lui mai reținută de fructe negre, care se preschimbă într-un joc magic într-o bogăție de fructe roșii pe măsură ce vinul capătă curaj, la fel ca și cel care-l degustă. Aluziile de tămâie nu fac decât să-i crească bogăția.

Este un vin care te face la fiecare înghițitură să încerci să-i deslușești misterul, să-i înțelegi aromele, să-ți dorești să-i vorbești limba. Zi după zi.

6 comments:

Ciprian spunea...

Ma bucur ca cineva a depistat un vin bulgaresc care sa atraga atentia :)

In conditiile in care in proiectul Enira este implicat si Stephan von Neipperg (Ch. Canon la Gaffeliere, Ch. La Mondote si altele) plus cativa nemti, nici nu ma mira ca acest vin este unul de calitate...

Mihnea Mironescu spunea...

Este intr-adevar un vin foarte bun la un pret rezonabil. Singura mea parere de rau, pe care mi-am exprimat-o intr-un post separat, este ca nu au reusit sa includa niciun soi bulgaresc in cupaj. Mi-a raspuns vinificatorul lor ca nu au gasit la acel moment niciun soi local nevirusat. Speranta mea este ca nu au renuntat sa-l caute!

George Mitea spunea...

Tu esti singurul om care poate "devora" o sticla de vin in numai 5 zile. Bravos, n-o sa ai probleme cu ficatul mai incolo:)

Mihnea Mironescu spunea...

A avut ghinion sticla aia, pt ca a fost si un weekend la mijloc, in care am tot fost plecat si am inselat-o cu altele :-) Asta de ieri e acum la aerisit, si am s-o dau gata! Deci pateul meu se va bucura cu lobii pana la urechi azi!

Bogdan Bocse spunea...

L-am savurat ieri si intr-adevar e un vin care iti spune cate ceva nou la fiecare inghititura. La finish m-a dezamagit un pic, mi-l doream mai lung. Dar se pare ca doar eu am avut problema asta :(

Mihnea Mironescu spunea...

Ma bucur ca ti-a placut, Bogdan. Vinul a trecut deja de apogeu, deci iti recomand cu toata caldura varianta 2007.

Blog Widget by LinkWithin