joi, 27 noiembrie 2008

Lumea virtuală întâlneşte lumea vinului la Casa Iancului

Evenimentul Vinexpertului din seara de 20 noiembrie a reunit două lumi ce nu au prea multe în comun: cea virtuală şi cea a vinului. Bloggerii români au fost martorii şi participanţii unei degustări destul de serioase de vinuri - 17 la număr - şi au avut prilejul de a-l cunoaşte pe unul dintre membrii marcanţi ai lumii vinului, patronul magazinelor Vinexpert, Cătălin Păduraru.

Mărturisesc că a fost prima mea degustare organizată, şi pot spune că m-a impresionat destul de plăcut. Nu trebuie totuşi să uităm că scopul principal a fost mai mult educativ, şi nu neapărat un eveniment de degustare profi. Căci dacă ar fi fost aşa, pauzele dintre probe ar fi fost ceva mai lungi, paharele ar fi fost schimbate cu fiecare probă, iar vasele de colectare ar fi fost amplasate mai comod, nu pe podea. Însă înţeleg şi dilema organizatorilor de a oferi unor începători în ale vinului un prilej de a trece prin mai multe licori din toate colţurile lumii, şi de a rămâne treji până la finalul degustării! Căci nu am remarcat prea multe persoane folosind scuipătoarea sau clătindu-şi gura cu apă sau gustând o bucăţică de pâine între probe.

Chiar şi aşa a fost un prilej nemaipomenit de a simţi pe viu o degustare, de a mă bucura de atâtea vinuri interesante (printre care mi-a atras atenţia un Alma de Tobia Tinto de Autor din 2004 şi un ?? sauvignon blanc) şi mai ales de a-l cunoaşte pe Cătălin. E aşa de straniu să-i vezi în carne şi oase pe cei pe care i-ai văzut în nenumărate fotografii, în reviste, în filmuleţe pe youTube - şi să-i şi cunoşti pe deasupra. Super tare!

Eu nu mă consider un blogger, ca atare mi-e greu să scriu despre un astfel de eveniment. Blogul meu nu este nimic mai mult decât un jurnal personal, pus însă la vedere pe net pentru ca oricine va avea vreodată curiozităţi despre anumite subiecte despre care am scris şi eu să poată găsi încă o părere.

În concluzie, mulţumesc, Cătălin, pentru o seară foarte plăcută şi pentru iniţierea în ale degustării.

2 comments:

Anonim spunea...

păi blog vine de la web log, așa că e destul de "safe" să te numești chiar și tu blogger :-)
da, a fost într-adevăr o degustare de popularizare, un demers lăudabil și din punctul meu de vedere. oricum, mă bucur c-am stat de vorbă ;-) și de ce nu... un repetir în cerc mai restrâns? :-)

Mihnea Mironescu spunea...

Touche! Pentru mine bloggerul este cel care scrie aproape zilnic, care simte nevoie să scrie. Eu folosesc scula asta pe post de jurnal, în care păstrez note şi impresii despre vinurile întâlnite.

Super de acord cu repetirul, chiar vroiam să-ţi spun că există o rioja aproape la fel de bună de la Tobia (se cheamă Selection) ca şi cea cu care ne-am delectat în seara cu pricina. Şi e la 55 de leuţi costelivi.

Blog Widget by LinkWithin