duminică, 9 noiembrie 2008

Vina Mar Reserva Especial 2005

În ciuda ultimelor două decepţii din partea vinurilor de la Vina Mar luate de la Vinexpert prin vară (ambele prezentând un deranjant conţinut de sulfide), mi-am luat inima în dinţi şi m-am decis să mai fac o încercare cu un cupaj din gama Reserva Especial. Sticla am primit-o cadou la o achiziţie mai semnificativă, aşa că haideţi să aruncăm o privire stomatologică în gura respectivului cal.

Creat din struguri proveniţi din câteva din cele mai vechi vii din Valea Maipo, Chile, din recolte atent selecţionate, această Reserva Especial 2005 de la Vina Mar este un asamblaj inspirat de Cabernet Sauvignon şi Carmenere -- două din soiurile de tradiţie din această ţară. Cu o culoare roşie intensă cu tente vişinii şi cărămizii oferită de Carmenere, un nas pronunţat cu tente verzi, vanilie şi condimente, vinul are o structură bună, tanini fermi dar rotunzi. Gustul aminteşte de fructe negre de pădure cu note de cafea, lemn, dar şi de lujerul de tomată (!). Postgustul destul de lung uşor condimentat face din acest vin un candidat pentru vinoteca oricărui iubitor de vin.

Deşi se spune despre vinurile produse în regiunea Valea Maipo că ar fi influenţate de smogul capitalei Santiago din apropiere, eu unul n-am simţit nimic suspect. Poate doar dacă nu i-a transmis aroma de eşapament chilian Rieslingului de săptămâna trecută! Who knows?
Blog Widget by LinkWithin