vineri, 28 noiembrie 2008

O mare dezamăgire: Domaine Ceptura Rouge 2006

Am fost realmente uimit să mai găsesc câteva sticle de Ceptura Rouge la micuţul magazin Ethic Wines, unde mă dusesem să pipăi seturile de arome de vin Le Nez du Vin. Ştiam că este epuizat de cel puţin 6 luni, aşa vorbea lumea. Am înşfăcat 2 sticle, le-am aşezat în europivniţă şi am aşteptat un moment bun. Care iată s-a ivit azi, când mi-am luat o zi liberă pentru nimic altceva decât lenevit în casă. Am mai avut ocazia să beau acest vin în compania unor colegi la restaurantul Arcade, împreună cu un file de viţel cu balsamic, şi a fost nemaipomenit. Ceilalţi au avut aceeaşi părere, deşi îl asortaseră unul cu ruladă de miel şi spanac şi altul cu vită cu un sos pe care nu mi-l amintesc.

Vinul a arătat o aromă puternică de cireşe şi alte fructe roşii, puţin cam coapte, note de vanilie şi lemn. Gust puţin obosit, structură relativ bună, amprentă puternică de baric, aciditate bună. Finish mediu, neimpresionant. Nici împreună cu o porţie de bucattini amatriciana (cu bacon) nu a arătat mai multe.

E foarte posibil ca aceste ultime sticle să nu fi fost prea bine păstrate, deşi vânzătorul mi-a spus cu mâna pe inimă că le are direct de la producător. Să aibă şi dimensiunea magazinului vreo influenţă asupra sticlelor pe care le stochează? Pentru că nu pare să aibă vreo cameră de depozitare în afara rafturilor de expunere, loc în care stă şi vânzătorul şi se vânzolesc şi clienţii. De reţinut şi de cercetat şi pe alte vinuri.
Blog Widget by LinkWithin